Nowa dyrektywa delegowanie pracowników – co trzeba wiedzieć

Każdy pracodawca który decyduje się na delegowanie swojego pracownika ma obowiązek znać wszystkie przepisy związane z tym wyjazdem. Jeżeli delegacja dotyczy wyłącznie kilku dni w kraju w celu załatwienia istotnych spraw firmowych w innym mieście, uczestnictwa w zebraniu lub spotkaniu z ewentualnym klientem pracodawca musi jedynie być świadomy przepisów jakie obowiązują w naszym kraju. Inaczej sprawa wygląda jeżeli delegacja miała by odbyć się w innym państwie należącym do Unii Europejskiej na czas kilkunastu miesięcy. Prawo unijnie nie są wszystkim znane, a pracodawcy z reguły zaczynają się nimi interesować w chwili chęci posłania pracownika na dłuższy okres czasu. By zrozumieć wszelkie ważne i przydatne przepisy czy informacje warto zastanowić się nad członkostwem w Kongresie dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE. Jeżeli więc chcemy się zapoznać z tymi regulacjami i być na bieżąco w sprawie delegowania warto dowiedzieć się kiedy odbywają się najbliższe spotkania organizowane w tym celu.